Lineamientos para la enseñanza de la lectura y la escritura en la universidad
DOI:
https://doi.org/10.25057/25005731.514Keywords:
Lectura y escritura, tipología textual, lectura intratextual, lectura estructural, componentes del texto, situación comunicativaAbstract
Este artículo presenta lineamientos de una propuesta de abordaje de la lectura y la escritura en contextos universitarios que aporte a los procesos de formación, con la integración de las perspectivas estructural e intratextual de lectura, el trabajo con los componentes del texto y sus tipologías.
Author Biography
Álvaro Ramírez Botero, Institución Universitaria de Envigado
Magíster en Educación, Pontificia Universidad Javeriana. Psicólogo U. de A. Docente
Institución Universitaria de Envigado. Correo: alrabote@yahoo.es
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
The opinions contained in articles are those of the authors.
Katharsis permission to reproduce articles as long as the source is indicated.
The Katharsis magazine follows the policy of open access, free of cost and immediate access to its contents under the principle of making research available to the public. The magazine allows readers to download, print, share and use the content of texts published in any of its numbers, under the condition of an adequate reference of the original source. The magazine does not make any economic charge to submit, review, correct, edit, diagram and publish articles in any of its numbers.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |