La pedagogía, la didáctica y la creatividad: un quehacer pedagógico refl exivo
DOI:
https://doi.org/10.25057/25005731.531Keywords:
posmodernidad, paradigma de complejidad, creatividad, pedagogía como cienciaAbstract
El presente escrito tiene como objeto hacer una refl exión sobre la pertinencia de un debate frente al quehacer de la pedagogía como ciencia de la educación y la didáctica contemporánea teniendo en cuenta el contexto de una, cada vez creciente, complejidad del conocimiento y cambio de los paradigmas del pensamiento moderno al iniciarse la época posmoderna a partir del siglo XX.
Author Biography
Olena Klimenko, Universidad Cooperativa de Colombia
Magíster en Ciencias Sociales de la Universidad de Antioquia, Estudiante del
Doctorado en Educación de la Universidad de Antioquia, Docente investigadora,
Coordinadora de investigación en la Facultad de Psicología, Universidad
Cooperativa de Colombia, Medellín, Colombia. Directora del Grupo de investigación
“Educación y desarrollo”. Correo: coldesa@hotmail.com
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
The opinions contained in articles are those of the authors.
Katharsis permission to reproduce articles as long as the source is indicated.
The Katharsis magazine follows the policy of open access, free of cost and immediate access to its contents under the principle of making research available to the public. The magazine allows readers to download, print, share and use the content of texts published in any of its numbers, under the condition of an adequate reference of the original source. The magazine does not make any economic charge to submit, review, correct, edit, diagram and publish articles in any of its numbers.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |