Cultural transformation of Bolivar Park and its monuments
DOI:
https://doi.org/10.25057/21452776.105Keywords:
cultural transformation, hybridization, high art, folk art, the profane and holyAbstract
In this essay proposes a comprehensive look on the cultural transformation of Bolivar Park and its monuments, what kind of customs, practices and hybridizations happen and occurred during the last ten years, which have generated very significant cultural changes. They have therefore been useful contributions Nester Garcia Canclini (1989) on the notion of cultural hybridist and esthetic demands of popular art and culture by authors such as Amador (2006), Castro (2002) and Flamarique (2004), which speak about the prevalence in the separation of art and folk artists, the differences between cultured and popular criticism of popular art and artistic source, and finally about the religion haw the most important art inspiration.
Author Biographies
Luz Andrea Díaz Palacio, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante, Programa de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electronico: luzdiaz@hotmail.com
Diana Maria Molina Betancur, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante, Programa de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electronico: diana_mol_1978@hotmail.com
María Isabel Restrepo, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante, Programa de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electrónico: mariarestrepo@gmail.com
Beatriz Elena Grajales, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante, Programa de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electronico: beatrizgrajales@hotmail.com
Humberto Ossa Henao, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante, Programa de Psicología, Institución Universitaria de Envigado
Correo electronico: humbertosa@gmail.com
References
Amador, J. (2006). La condición del arte entre los sagrado y lo profano: Apuntes de sociología y antropología del arte. Revista Mexicana de Ciencias Políticas y Sociales, Vol. XLVIII, N. 196, PP. 27-56.
Bech, A. (2006). La condición del arte entre lo sagrado y lo profano. Apuntes de sociología y antropología del arte. Revista Mexicana de Ciencias Políticas y Sociales. Vol. 5, N. 10, pp. 36-49
Castro, S. (2002). Reivindicación estética del arte popular. Revista de filosofía. Universidad de Valladolid, Vol. 3, N. 6, pp. 23-3
García Canclini, N. (1989). Culturas Híbridas, estrategias para entrar y salir de la modernidad. México: Grijalbo.
Flamarique, L. (2004). Arte, culto y cultura. Pamplona: Eunsa.
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Psicoespacios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |