Child narrative and expression of the affective link
DOI:
https://doi.org/10.25057/21452776.21Keywords:
Bonding, subjective reality, self-reference, experience, meaning, intersubjective relationshipAbstract
In the child field, narration is slightly different from the adult field, citing Bruner, "knowing is an active process”, in which not only emotion and meanings are engaged, but also the relational figures, those which are as representative for the child as to enable him/her to launch confidently to experiment and discover his/her reality. It is, therefore, a highly responsible labor to allow the transition of narrative in children through different manifestations, only these will allow the path of construction of him/herself, of his/her being in the world, of his/he reality.
Author Biography
Paola Andrea Acevedo Toro, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Psicóloga, Universidad Pontificia Bolivariana, Colombia
Especialista en Psicología Clínica, Universidad del Norte, Colombia
Magister en Psicología, Universidad del Norte, Colombia
Docente Facultad de Ciencias Sociales, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Docente Universidad de Antioquia, Colombia
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1503-5532
Correo electrónico: paola.acevedo@gmail.com
References
Barrio, C., Almeida, A.,Meulen, K., Barrios, A., Gutiérrez, H. (2003). Representaciones acerca del maltrato entre iguales, atribuciones emocionales y percepción de estrategias de cambio a partir de un instrumento narrativo. Infancia y aprendizaje, volumen 26 número 1. Pág 63-78.
Bruner, J. (1991). Actos del significado. Cambridge. Universidad de Harvard. 1991
Guidano, V. (1994). El sí-mismo en proceso. Hacia una terapia cognitiva post-racionalista. Ed. Paidós, 1994.
Martínez Rodríguez, M. (1997). El desarrollo de la habilidad narrativa: estudio empírico sobre la narración en niños en edad escolar, departamento: Psicología experimental programa de doctorado: procesos, teorías, paradigmas y métodos en Psicología: desarrollo histórico y estado actual. Universidad de Sevilla, Recuperado desde http://www.cibernetia.com/tesis_es/psicologia/psicologia_experimental/procesos_mentales/4.
Ruiz, A.(2004). Fundamentos teóricos del enfoque Post-Racionalista. Instituto de Terapia Cognitiva INTECO, Recuperado desde http://www.inteco.cl/articulos/001/texto_esp.htm
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Psicoespacios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |