There is not adolescence without latency
DOI:
https://doi.org/10.25057/21452776.22Keywords:
Adolescencia, fijación, goce, infancia, latencia, repetición, sexualidad, síntoma, traumaAbstract
Abstract
When does adolescence start? Is there a time to know about sexuality? If this knowledge is given in childhood. What are its consequences? How do this knowledge relate with what they name as high-eroticism? Consent to be the object of desire of the other. What is with the repetition and what is repeated? These are questions that are addressed from a reading of Freud's texts and an interpretation from Lacanian concepts.
Author Biography
Sofia Fernández Fuente, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Psicoanalista, Magíster ciencias sociales, Docente Programa de Psicología, Facultad de Ciencias Sociales, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electrónico: hoisis@gmail.com
References
Freud, S. (1907). Tres ensayos de teoría sexual. Tomo VII Buenos Aires: Amorrortu editores.
Freud, S. (1914). Recordar, repetir y reelaborar. Buenos Aires: Amorrortu editores.
Freud, S. (1914). Sobre la psicología del colegial. Madrid: Biblioteca nueva.
Freud, S. (1920). Más allá del principio del placer.Buenos Aires: Amorrortu ed.
Nominé, B. (2001). La adolescencia o la caída del ángel” En Revista Marraioeditada por “Las Formaciones Clínicas del Campo Lacaniano de Río de Janeiro”,p. 41
Mesa, C. C. (2001). La inocencia: un nuevo síntoma del malestar contemporáneo. Inédito.
Mesa, C. (2001). Conferencia presentada en el seminario “De qué es responsable el menor”. Seminario organizado por la Asociación de Foros del CampoLacaniano de Medellíny el Instituto Colombiano de Bienestar Familiar. ICBF, los días junio 1 y 2 del 2001 en Medellín –Colombia.
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Psicoespacios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |