Techno-cultural Hybridization: new horizons in the communicative language of Latin American actor
DOI:
https://doi.org/10.25057/21452776.311Keywords:
hybridization, communicative language, modernity, Latin American, techno cultureAbstract
It's proposed in this article the existence of a new socializing dimension, from a mediated and universalist language, generator of multiculturality. Process that results in a social, cultural and communicative restructuring. This is how virtuality has influenced in the construction of a collective subject, which introjects a series of ideologies and behaviors that weaves a symbolic network that forges part of their identity, in this way, there isn't a completely free subject because it's embodied on him the multiculturalism footprint, but likewise is a subject that lives and weaves experiences and own practices that interact with the collective, producing a creative subject, thus passing from collective practices to the subjective practices.The above leads us to conclude and exalt the importance of objectivity in this mediatic age , where the subject chooses be or not to be an active agent in the communicative process and with this develop or not the construction of an own criterion, making possible to conceive the new thinking horizon of the Latin American actor.
Author Biographies
Natalia Loaiza, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electrónico: naty_loga@hotmail.com
María Mónica Navarro, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Estudiante de Psicología, Institución Universitaria de Envigado, Colombia
Correo electrónico: monik1405@hotmail.com
References
Barbero, J.M. (2002). La globalización en calve cultural una Mirada Latinoamericana. México: Gricis. Recuperado de http://www.er.uqam.ca/nobel/gricis/actes/bogues/Barbero.pdf
Barbero, J, M. (2003). De los medios a las mediaciones. Bogotá: Nomos.
Baudrillard, J. (1978). Cultura y Simulacro. Barcelona: Kairoz.
Berlo, K. David (1984). El proceso de la comunicación. Buenos aires: El ateneo.
Bourdieu, P. (1991). El sentido práctico. Madrid: Taurus Ediciones.
Castells, M. (2010). Comunicación y poder. Madrid: Alianza.
García, N. (1990). Culturas hibridas, Estrategias para entrar y salir de la modernidad. Mexico: Grijalbo.
García, N. (1995). Consumidores y Ciudadanos, Conflictos Multiculturales de la Globalización. Mexico: Grijalbo.
García, N. (2004). Diferentes, Desiguales y Desconectados: mapas de la interculturalidad. Barcelona: Gedisa.
López, G. (2005). El ecosistema digital: Modelos de comunicación, nuevos medios y público en Internet. Valencia: Servei de Publicacions de la Universitat de València. Recuperado de http://libros.metabiblioteca.org/bitstream/001/224/8/84-370-6302-7.pdf
Martínez, C (2010). Redes sociales virtuales, refugio de aislamiento o espacio de socialización: estudio descriptivo en preadolescentes y adolecentes del colegio Antonino 2009. (Tesis de pregrado). Institución Universitaria de Envigado. Envigado
Paramo, T. (2004) Comunicación, globalización e identidad social. Polis: Investigación y Análisis Sociopolítico y Psicosocial. 4, 79-100. México Recuperado de http://www.juridicas.unam.mx/publica/librev/rev/polis/cont/20041/art/art5.pdf
Turpo, O.(Agosto-Octubre 2010). Socio-dinámica de las identidades en la red, Razón y Palabra, 73, México. Recuperado de http://www.razonypalabra.org.mx/N/N73/Varia73/05Turpo_V73.pdf
Virilio, P. (1995). Velocidad e información Alarma en el ciberespacio, (s.l). La parseé uniqué, recuperado de http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/_media/cursos/curriculum/interniv/dv36/paulvirilio.pdf
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Psicoespacios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |