Infancia, Vínculo parental y Educación. Childhood, parental link and education.

Authors

  • Marina Quintero Licenciada. Profesora Facultad de Educación Universidad de Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.25057/21452776.33

Abstract

Childhood, parental link and education.

 

Resumen

La historia de la infancia se configura en el escenario de aproximaciones psíquicas adulto-niño que supone la reducción o intensificación de ansiedades y sentimientos, fuente principal de los actos de crianza y de la inclusión del niño en el orden social. La historia da cuenta del proceso humano que debió llevarse a cabo para que los niños llegasen a ser significativos en la realidad de los adultos. El niño es en efecto, una realidad tardía en la historia de la humanidad. Su inclusión en un orden de representaciones y sentimientos que lo singularizara, hasta llegar a tener incidencia en los ordenamientos simbólicos de cada época, lleva la marca de las grandes crisis ideológicas que están en la base del cambio social. 

 

Palabras clave: niño, vínculo parental, educación.

 

Abstract

The history of childhood is configured on the adulto-nino psychological approaches scenario that involves the reduction or intensification of anxieties and feelings, main source of acts of parenting and the inclusion of the child in the social order. History gives an account of the human process that should be carried out so that the children arrived to be significant in the reality of adults. The child is indeed a reality late in the history of mankind. Its inclusion in an order of representations and sentiments that singularizara it, until arriving to have impact in symbolic systems of each era, bears the mark of the great ideological crises that are the basis of social change.

 

Keywords: child, parental link, education.

How to Cite

Quintero, M. (2012). Infancia, Vínculo parental y Educación. Childhood, parental link and education. Psicoespacios, 2(2), 27–56. https://doi.org/10.25057/21452776.33

Downloads

Download data is not yet available.

Languages:

es

Published

2012-11-22

Altmetric

Crossref Cited-by logo
Article metrics
Abstract views
Galley vies
PDF Views
HTML views
Other views