Modernidad líquida: las relaciones entre sexualidad, feminidad y moda. Liquid modernity: the relationships between sexuality, femininity and fashion.
DOI:
https://doi.org/10.25057/21452776.56Abstract
Liquid modernity: the relationships between sexuality, femininity and fashion
Resumen
Un rasgo característico de la sociedad moderna es que se ha tornado en una estructura social excesivamente consumidora. Dentro de esta dinámica de adquirir toda variedad de objetos, el capitalismo de forma voraz capta distintos consumidores, entre estos a la mujer, quien suple su falta a través de un objeto que provoca en el otro fascinación y, por qué no decirlo, seducción. El presente artículo trata de dicha relación: los vínculos entre la feminidad y la moda en el contexto de la que Zygmunt Bauman denominó como sociedad líquida.
Palabras clave: feminidad, sociedad líquida, sociedad de consumo, vida líquida, seducción, revolución industrial.
Abstract
A characteristic feature of modern society is that it has become a social structure excessively consuming. Within this dynamic of purchasing any variety of objects, the capitalism, in a voracious way, captures different consumers, among them women, who supplies their lack through an object causing fascination in the other and, why not to say, seduction. This article deals with such relationship: the link between femininity and fashion in the context that Zygmunt Bauman called liquid society.
Keywords: femininity, liquid society, consumer society, liquid life, seduction, industrial revolution
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |